Followers

Thursday 17 March 2011

ACジャパン (Ad Council Japan) 


Semenjak bencana gempa bumi dan tsunami melanda Jpon, 24 jam lebih TV langsung x menunjukkan iklan di TV.. Pada hari ahad baru lah iklan muncul namun hampir 100% iklan yang ditayangkan adalah iklan yang dikeluarkan oleh ACジャパン iaitu sebuah organisasi NGO yang mengedarkan iklan layanan masyarakat Jpon (Public Service Ad) mewakili beberapa penaja, termasuk badan NGO dan agensi kerajaan.. ACジャパン menerima pemintaan daripada organisasi penaja ntk kempen iklan Jpon yang memfokuskan kepada isu sosial yang tertentu.. Ada khabar angin yang mengatakan syarikat lain berkeberatan ntk menyiarkan iklan mereka membuat syarikat penyiaran tiada pilihan ntk menyiarkan iklan ACジャパン~ Kekerapan iklan2 ACジャパン yang menyentuh isu moral dan ceria seolah2 memberikan cahaya kepada masyarakat Jpon ketika mereka dilanda musibah pada waktu nih.. Berikut merupakan iklan daripada ACジャパン yang kerap disiarkan di TV hampir setiap 5 minit..  





p/s Iklan di bawah nih bagi ak memang 深い (Deep).. Enjoy!

4 comments:

  1. memanglah menyentuh perasaan. rasa nk nangis pun ada.

    ReplyDelete
  2. Very thoughtful. Aku tgk pun nak nangis. Ada yg tgh down lpas tsunami, harap2 dpt bg naik balik semangat diorg. :)

    ReplyDelete
  3. huhu.. tapikan, disebabkan iklan2 camnih terlalu kerap sangat ditayangkan, ada yang sampai hantar surat claim lagi kt syarikat penyiaran.. ;p

    ReplyDelete
  4. haha. mungkin kena jarang2 sket lebih terkesan kot.heee

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Arsenal FC