Followers

Wednesday 5 January 2011

御殿場 (Gotemba)

1 Januari - SHIZUOKA

Berdiri megah berlatar-belakangkan Gunung Fuji..

Dinobatkan kawasan Outlets paling luas di Jpon, Gotemba Premium Outlets semestinya tempat tumpuan acap kali tahun baru mendatang.. Ak bukan nyer jenis suka 買い物 (Shopping) lebih2 lagi kejar "Sale" ape sumer, tp dah alang2 tahun baru dan dah jadi adat bdk2 関東 (Kantou) yang memiliki kereta ntk pergi bersama2 ke sini ntk mencuci mata dsb (笑) Bertolak daripada 生田 (Ikuta) sekitar jam 0800 dan tiba di kawasan parkir sekitar jam 0930.. Memandangkan tahun baru, perkhidmatan shuttle bus disediakan dan kedai2 tersebut buka sekitar jam 1000.. Ingatkan naik bas sekejap jer sampai sebab 2km jer, x bajet plak kesesakan jalan dengan orang ramai jalan kaki jer ke situ.. Melepas gak nk tgk "Dark Side" orang Jpon yang konon nyer akan merampas apa yg ada di depan mata secepat yang mungkin; dah ambik baru pilih yang xleh blah tuh.. Persaingan kaw2 o_0

Kaw2 banyak 福袋 kt kedai Adidas!!
1 baju sejuk, 1 set baju sukan, 2 T-shirt, 1 tuala kecik
Famous ke ek??

福袋 (Happy Bag) semestinya menjadi rebutan; xleh blah masuk kedai Nike tanye 福袋 dah abis padahal x sampai 1 jam pon kedai tuh bukak!! Dengan laju ak memecut ke kedai Adidas plak, last2 terkejut bilangan 福袋 dia bukan nyer 袋 (Bag) tapi dia kasi 缶 (Can)!! Tanpa diberitahu apa yang ada di dalam dia, ak terus angkat 1 saiz O pada harga 10500円; tunjuk jer kat budak2 nih bila keluar kedai, terus diselongkar apa yang ada kt dalam baldi tuh -_-" Boleh tahan gak apa yang dia kasik; 6 benda bila di kira jumlah keseluruhan tolak dengan harga yang ak bayar, ak untung sekitar 2万円!! Lepas tuh masuk plak kedai minyak wangi, entah kenapa duit rasa senang sangat keluar sampai ak beli lagi 福袋; 4 botol minyak wangi pada harga sekitar 5千円.. Konon nyer 1 botol pon dah berharga sekitar tuh=) Jalan2 lepas tuh masuk plak kedai Nikon; kalo ada 福袋 DLSR best2 nk gak angkat; malang nyer yang ada pon sumer nye 10万円 ke atas! -_-"

Yang 10万円 nyer siap Sold Out!! 


Puas berjoli sakan sekitar jam 1500 baru gheti nk balik.. Disebabkan datang 4 kereta, tp 2 kereta masih blom puas berjoli, kitorang pakat ntk tunggu mereka di perhentian R&R pertama selepas masuk 高速道路 (Highway) .. Ternyata itu merupakan kesilapan terbesar dibuat kerana beberapa minit selepas tuh, satu kemalangan telah berlaku di atas jalan raya yang membuatkan kitorang tersangkut di R&R selama 1 jam lebih!! Kaw2 kereta langsung xleh bergerak= Konon nyer setiap kali tahun baru jer jalan raya mesti 渋滞 (Traffic jam) dan kalo nk berhenti pon, make sure bukan di R&R pertama?? o_0 Malam tuh asalnya nk makan di sebuah restoran makanan Jpon di area 東海大学 (Tokai U); malang nyer bila kitorang sampai, kedai tuh tutup la plak -_-" Last2 singgah di ガスト (Gusto) jer.. Sebelum balik, lepak2 di umah pasangan suami-isteri sambil layan bola dengan TV 48 inci? yg menggunakan スカパー.. 

Menu yang x pernah di cuba selama nih..

Mata khusyuk tgk bola..


1 comment:

  1. Best la nampak melawat negara Jepun. Saya pun minat gak nak melawat tapi tak tau la bila lagi.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Arsenal FC