Followers

Friday, 28 January 2011

食中毒 (Food poisoning)

23 Januari - KUSATSU

Malam selepas menikmati juadah lamb chop di kedai RAJU, ak mula rasa x sedap badan dengan menjangkakan diri demam; tp lepas makan ubat Panadol, siap leh seronok lagi layan bola malam tuh membuatkan ak yakin demam nih hanya demam biasa, esok mesti pulih nyer tapi ternyata sangkaan ak meleset bila perasaan yang begitu meloyakan memulakan pagi ak dengan muntah yang banyak! Terhuyung-hayang jalan menuju ke bilik air dan selepas keluar, badan terasa lemah giler membuatkan ak terlantar terus di atas katil dengan cuaca balik pada pagi tuh di bawah suhu 10℃.. Ak terus terbaring di atas katil; setiap kali minum air, terus muntah.. Petang sket call member minta jasa baik ntk datang ziarah sambil bawa air 100 plus kerana perkara yang sama pernah berlaku waktu kene denggi dulu.. Nasib baik hari hujung minggu, member x sibuk dengan urusan lab jadi dia x banyak bunyi waktu dalam telefon.. 


Ingatkan nk masak tapi ntah kenapa langsung xde tenaga dan xde selera kendatipun ntk menjamah biskut.. Sepanjang hari ak langsung x menjamah apa2 dan hanya terlantar di atas katil berselimut; pertama kali kot solat secara baring sebab x larat nk berdiri.. Member ada tanya samada nk g hospital ke x, tapi kudrat nk bangun pon tiada membuatkan ak terpaksa menolak.. Malam tuh buat pertama kali ak pasang 暖房 (Heater) aircond setelah dinasihati oleh mak angkat~ Waktu2 camnilah yang membuatkan keinginan ntk balik bekerja di Malaysia sahaja kerana sekurang2 nyer dekat dengan keluarga yang boleh tlg tengok2kan.. Kalo x pun, mungkin dah tiba masa ntk mencari teman hidup~ Hmm, ternyata waktu sakit banyak mengajar manusia erti hidup.. Hanya tinggal setahun lebih sahaja lagi sebelum ak meninggalkan alam pendidikan buat sementara, ya Allah berikanlah ak kekuatan ntk meneruskan perjuangan di negara matahari terbit nih~

p/s Pertama kali kot kene demam seteruk nih di Jpon.. Waktu sakit memang sadis bila duduk sorang, kalo dulu sekurang2 nyer member leh tolong masakkan bubur ke ape.. ;)

9 comments:

  1. Semoga cepat sembuh.. Jaga diri baik-baik.

    ReplyDelete
  2. tu la..tpi sempat lak menulis blog..kuang3..
    ap2 pun..semoga sihat kembali dan cpat2 cari teman hidup...kan ko moteru di kalangan jyousei nihonjin......................

    ReplyDelete
  3. lol.. cuba baca tarikh yang ak tulis tuh.. ni citer ahad lepas bai.. ;)

    ape2 pon thanks..
    ko lagi moteru kot.. kate muka akihabarajin~

    ReplyDelete
  4. food poisoning memang menyeksakan..lebih2 lagi kalau dok jauh diperantauan..lagi terasa sakitnya tu huhu

    ReplyDelete
  5. eh.. same.. i pun bl mkn je vomit.. asal mkn vomit..i tot smlm dh nk baik but today masih panas.. :(.. get well soon..
    ps: yeay!! am on pc! :D

    ReplyDelete
  6. @ etomyam: tu la pasal bro.. waa, nk balikkkkk~~~

    @ ameera: huhu, but at least you have your family around to look 4 u.. I have nobody but facebook :p

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Arsenal FC