Followers

Saturday 22 May 2010

Marouane Chamakh

21 May - LONDON

Tarikh yang bakal diingati oleh semua penyokong Arsenal setelah menunggu lama kedatangan pemain warganegara Morocco, Marouane Chamakh yang akan menyarung jersi no 29~ Secara jujur, ak hanya kenal dengan Chamakh pada musim perpindahan 2008/2009 yang lepas sewaktu nama dia dikaitkan dengan Arsenal.. Waktu tuh, kontrak Chamakh yang bermain ntk kelab liga Perancis, Bordeaux hanya berbaki 1 musim sahaja lagi dan dia mengesahkan ingin bermain di liga lain dan Arsenal menjadi pilihan dia= Waktu tuh, Arsenal baru jer melepaskan pemain dibenci ramai, Adebayor dan kitorang menjangkakan ada pemain posisi penyerang yang bakal menggantikan tempat Adebayor di Arsenal; banyak juga nama pemain yang dikaitkan ketika tuh antara nyer penyerang sensasi daripada Bosnia, Edin Dzeko dan penyerang Sepanyol, David Villa.. Hampa giler Arsene Wenger (Arsenal manager) gagal membawa masuk penyerang baru sebalik nyer menaruh harapan penuh pada pemain penyerang sedia ada yang diketuai pemain Belanda, Robin Van Persie (RVP)= Konon nyer tawaran ntk membeli Chamakh pada ketika tu di tolak mentah2 kerana jumlah wang yg dicadangkan terlalu kecil; bawah €10 juta kalo x silap~ Bagi seorang yang memiliki ijazah sarjana dalam ekonomi, Wenger mengambil risiko ntk x pecah bank ntk bawak mai Chamakh memandangkan kontrak dia akan tamat pada penghujung musim 2009/2010..




Segala nyer menjadi tidak kena pada corak serangan Arsenal apabila RVP terpaksa direhatkan selama 4 bulan akibat cedera di buku lali~ Nama Chamakh sekali lagi disebut2 bakal menyarung jersi Arsenal sewaktu pintu pemindahan pemain bulan Januari di buka tp kali nih, Chamakh sendiri menegaskan dia ingin menghabiskan tempoh baki kontrak dia dengan Bordeaux sehingga penghujung musim ;) Arsenal begitu dahagakan pemain penyerang tulen dan bijak memperdayakan pemain lawan seperti bekas kapten, T. Henry yang berpindah ke Barcelona.. Malang nyer pemain sedia ada, Eduardo dan Carlos Vela dilihat masih belum bersedia dari segi mental dan fizikal ntk menyahut cabaran yang ditinggalkan oleh RVP menyebabkan sekali lagi Arsenal mensia2kan peluang ntk merebut sebarang piala pada musim 2009/2010.. (残念) Nama Chamakh agak terkenal di Ligue 1 sehingga nama nyer di nobat di dalam penyerang XL ligue 1 secara keseluruhan di akhir musim.. Banyak gak gol2 yang dihasilkan melalui tandukan dan ini merupakan suatu berita positif kerana Arsenal merupakan salah satu kelab yang paling kurang menjaringkan gol menerusi tandukan dalam pengamatan ak.. Meskipun memiliki wajah mirip C. Ronaldo, ramai kritik cara permainan dia lebih kepada cara nakal C. Ronaldo yang senang sangat jatuh (笑) 


Kehadiran Chamakh menyaksikan penambahan pemain beragama Islam dalam skuad Arsenal dan juga di dalam EPL secara keseluruhan~ Jom kenal lebih lanjut mengenai pemain baru jersi 29 nih dengan melihat profail di bawah..



Chamakh, アーセナルようこそ! (Welcome to Arsenal!) 

     

12 comments:

  1. wah... tahniah lah weh....

    milan pun dapat berita baik gak arini, inzaghi sambung kontrak satu season lagik... wahahahahaha.... hampeh...

    tapi arsenal cam nak kehilangan fabregas jer.... bersabau okeh! (^0^)

    ReplyDelete
  2. huhu, Inzaghi penyerang faveret ak dowh.. bagus ler dia sambung kontrak! Isu fabregas ak pon x berani nk komen lagi.. ;)

    ReplyDelete
  3. hahahaha.... his prime already passed ar... dia ade pengganti yang punye sifat yang same cam dier, poacher gak, alberto paloschi.... sebab tu aku harap sangat dier tak sambung.... (^0^)

    ReplyDelete
  4. Akhirnye bro...season depan harap lebih mantap

    ReplyDelete
  5. @ sepel : siott~ legend AC Milan tu bro~ benarkan la dia abiskan karier bola sepak dia kt situ~

    @ xone : yeah= let's hope for the best~

    ReplyDelete
  6. hahahaha... aku tao dier legend... gaji kalau murah takpe dowh...

    tapi aku paham benau nape milan still hired dier lagi... sebab nak pecahkan record gerd muller, van basten ngan roberto baggio.... cam hampeh....

    tapi naseb baik dida ngan favalli konfem2 tak sambung contract agi... ahahhaa...

    ReplyDelete
  7. haha.. yer2 jer ngan teori pelik ko tuh~ ;)

    ReplyDelete
  8. harapnya next session the gunners menjadik

    ReplyDelete
  9. yeah.. begitulah hendak nyer.. ;)

    ReplyDelete
  10. xde fabregas boleh je tapau porto 5-0...kami mahukan goalkeeper(peminat arsenal gak ni)

    ReplyDelete
  11. untung la boss...
    team hantar bid...
    arsenal dpt free je..
    hampeh..

    ReplyDelete
  12. @ bdk itam : huhu.. yeah, GK ngan DMF penting bro~

    @ akizaki : haha.. ni la nama rezeki~

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Arsenal FC