Followers

Tuesday 2 October 2012

Tokyo Game Show 2012

23 September - TOKYO


Beberapa minggu yang lepas, ak dapat mesej daripada seorang rakan yang memaklumkan dia bakal datang ke Jpon untuk Tokyo Game Show (TGS) tahun ini; bukan sebagai pelawat tapi sebagai peserta memandangkan dia bekerja dengan syarikat mencipta apps dan games dan buat julung-julung kalinya terpanggil untuk membuka "gerai" di sini.. Untuk itu ak terus semangat beli tiket awal pada harga 1000円 (RM40) sebab malas nak beratur panjang kalau beli pada hari tersebut.. Asalnya nak pergi hari Sabtu tapi malangnya member lain ada urusan jadi terpaksa pergi pada hari Ahad..


Siapa boleh sangka hari ini merupakan hari yang agak malang bila dapat mesej memberitahu member tersebut tidak jaga booth hari ini sebaliknya terpaksa teman boss dia ke Disneysea alang-alang esok sudah nak balik Malaysia! Pastu lagi best bila bangun sahaja pagi hujan turun agak lebat; kalau bukan sebab dah beli tiket memang dah lama ak sambung tidur (笑) Juga kalau bukan sebab dah beli tiket, dah lama ak pergi stadium untuk sokong pasukan Malaysia ketika YONEX Open Japan 2012.. Keluar rumah selepas solat sebab dah tahu susah nak solat di situ walaupun terpaksa akur majlis berakhir tepat jam 1700!


Atas masalah komunikasi, ak hanya dapat bertemu dengan member lain sekitar jam 1415 walaupun sudah tiba di lokasi sekitar jam 1350 lagi.. Oleh sebab masa yang tinggal kurang daripada 3 jam, ak terpaksa membatalkan hasrat beratur untuk mencuba game baru sebaliknya pusing seluruh dewan sambil mengambil gambar apa yang patut.. Booth Malaysia terletak di belakang booth Indonesia; kagum dengan booth Indonesia yang agak "laku" malah game yang dipertontonkan juga agak menarik.. Banyak juga booth daripada luar negara tapi yang peliknya tahun ini tiada booth Microsoft~

Diorang tengah main Arsenal vs Manchester City waktu ini

Alas perut dengan kentang goreng sahaja di situ sambil usha cosplayer yang memainkan pelbagai karakter.. Imej seorang 外人 (Foreigner) yang mengenakan watak Mai dalam Fatal Fury pada 2 tahun lepas masih segar dalam ingatan atas sebab-sebab tertentu (笑) Booth SONY antara paling besar di dalam itu dan ak dapat menyaksikan depan mata sendiri model terbaru PS3 yang besar sedikit daripada PS2 slim ;p Bersurai sekitar jam 1700 menuju ke outlet berdekatan 駅 untuk cuci mata tapi bila tiba di butik Adidas, boleh pula ada sale 40% waktu itu jadi "terpaksa" beli sesuatu; bak kata member, kita beli "jenama" ;)

Paling tertarik dengan produk SONY yang ini
Perang Counter Strike team Jepun vs team Singapore
Reunion

p/s Cosplayers bukan Jpon macam lagi ramai je berbanding Jpon (笑) Gambar-gambar lain boleh dilihat melalui sini~


6 comments:

  1. dengar kata fifa13 lagi mendapat sambutan dari pes13 ? betul ke ?

    ReplyDelete
  2. GLEE adalah booth terbesar mengatasi SONY thn ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh ye ke??
      huhu, ak x singgah pun GLEE..
      lalu je :p

      Delete
  3. hijazi kan??kagum aku sampai leh cipta apps ngn game.international punye level lak tu..tahniah2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup..
      download la game company dia skali..
      try search "Golden Marble" kt app store..

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Arsenal FC