Followers

Monday 10 October 2011

Majlis Ramah Mesra KP MARA

9 October - SHIBUYA


Pelajar tajaan YPM mendapat durian runtuh apabila pihak YPM sudi menanggung kos perjalanan bagi memeriahkan majlis ramah mesra bersama ketua pengarah MARA bertempat di kedutaan Malaysia di 渋谷 (Shibuya)~ Memandangkan kali ini kos perjalanan di tanggung, ak semangat buat eksperimen untuk mengenal pasti harga paling murah menuju ke 東京 (Tokyo) samaada menggunakan kedai jual tiket murah atau pun beli menggunakan 学割書 (Discount prize) daripada 大学 (University).. Hasilnya boleh jimat ±1000円 jika beli dengan menggunakan 学割書~

Kedutaan Malaysia yang mendapat jolokan "Pentagon" memandangkan dinding yang besar menutupi ruang masuk..

Oleh kerana ak malas nak tumpang tidur di rumah rakan di 関東 (Kanto), ak ambil keretapi daripada 南草津 (Minami Kusatsu) sekitar jam 1230; terpaksa tunggu 30 minit di 京都 (Kyoto) supaya dapat saing dengan rakan yang bergerak daripada 岡山 (Okayama) menggunakan 新幹線 (Bullet train)~ Perjalanan daripada 京都 (Kyoto) menuju ke 品川 (Shinagawa) mengambil masa sekitar 2 jam 15 minit.. Selamat tiba di 渋谷 (Shibuya) sekitar jam 1610 dan daripada situ jalan kaki menuju ke 大使館 (Embassy) sekitar 15~20 minit memandangkan setahun sekali sahaja pergi 大使館 nih (笑)

Muka-muka yang berebut nak makan awal..

Majlis yang sepatutnya bermula pada jam 1740 dan tamat sekitar jam 2000 telah bertukar memandangkan kelewatan VIP dan ini menyebabkan majlis hanya dapat bermula sekitar jam 1820! Pertama kali juga diperkenalkan dengan Ketua Pengarah MARA yang kononnya baru sahaja dilantik awal tahun ini.. 208 orang pelajar tajaan YPM buat masa ini di Jpon; dan dengar cerita HELP4 juga akan diluluskan selepas ini! Hmm, boleh la merancang untuk sambung pengajian ke peringkat PhD bila dah bosan bekerja dengan syarikat lepas ini ;) Seksa menunggu waktu makan pada jam 2000 memandangkan kali terakhir ak makan pada hari itu ialah sarapan jam 1100 (-_-")

Antara juadah yang disediakan..

Boleh tahan makanan yang disediakan di situ cuma malangnya tak ada masa nak makan lebih dan borak bersama 同級生 (Classmate) sewaktu di UniSEL dahulu kerana terpaksa meninggalkan 大使館 sekitar jam 2030 bagi mengejar 終電 (Last train) bagi 新幹線 yakni pada jam 2130~ Berjaya buat rekod baru dengan menggunakan 新幹線 balik hari meskipun memang memakan tenaga kaw2! Selamat tiba di 南草津 sekitar jam 0000~ Terpaksa pulang awal kerana ada kelas TA pada tengahari keesokan harinya kendatipun 10/10 merupakan hari cuti umum di seluruh Jpon (RITS memang tak ikut kalender Jpon =.=")

p/s Beberapa kali ditegur kerana tidak memakai tali pinggang bersama suit.. Pelik sangat ke? 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Arsenal FC