Followers

Friday 24 June 2011

Breathless


Orang Korea memang hebat dalam membuat cerita yang begitu menyerlahkan dunia sebenar.. Genre sadis, seram dsb memang bagi ak dimonopoli oleh filem daripada negara ini.. Filem "Breathless" mungkin antara filem paling sadis pernah ak lihat~ Mengikut pungutan suara yang dijalankan pada tahun lepas di Jpon, filem ini terletak di tangga ke-2 daripada 3 filem yang menduduki tangga teratas sebagai filem yang ingin disaksikan sekali lagi= mengatasi Avatar yang jatuh pada tangga ke-3!! 


Jalan cerita filem ini mengisahkan tentang hidup seorang "along", bagaimana dia boleh terjebak dalam hidup itu dari segi keluarga, dan juga mengetengahkan isu penderaan kanak-kanak.. Dah nama cerita sadis, jangan mengharapkan ada happy ending dalam filem ini, namun di akhir cerita, penonton boleh memahami bahawa ada "penyakit" di dalam masyarakat itu sendiri yang membuatkan gejala sosial sebegini sukar untuk dibendung.. Menariknya untuk cerita ini, pengarah, penulis, dan pelakon utama adalah orang yang sama! 

p/s Bila menyentuh tentang isu penderaan, Nickelback lebih mahir menceritakan kepada semua melalui lagu Never Again.. ENJOY!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Arsenal FC