Followers

Friday 30 January 2009

映画 (Movie)

Ramai orang ade cara yang tersendiri ntk mengisi masa lapang.. ade yang suka bersukan, ade yang suka gi shopping, ade yang suka layan internet, main PS3 dan sebagainya.. Sejak tiba di Jepun nih, masa ak banyak dihabiskan di dalam rumah sebab MALAS! Disamping layan internet yang kadang2 tu asik bukak laman web yang same jer.. so ak lebihkan dengan layan movie dan drama yang bukan sebarangan; ak suka baca kritik orang dlu baru download sesuatu cerita; kalo cerita tu ade menang anugerah ke ape.. that's my priority~

Bila bercakap pasal filem, kita boleh pecahkan kepada 2 kategori, iaitu fiction dan non-fiction.. masing2 ade tarikan dia tersendiri, ade yang suka non-fiction; berdasarkan kisah benar dan sebagainya.. kalo yang fiction plak, kebanyakannya mengarut lebih2 sampai x masuk dek akal tapi kitorang layan gak asalkan jalan citer dia syok~ Ada seorang 'seniman' yang cakap "biarlah movie tuh nyer jalan citer cam shit, tapi kalo ending dia mantap, kompem leh wat duit nyer.. " ni yang membuatkan ak kalo tertengok movie yang macam dah leh agak ending dia camner, ak terus lajukan sampai babak ending jer.. takpon terus stop x tgk langsung..huhu~

Untuk post kali ni ak nak berkongsi ngan korang satu citer Korea yang bagi ak sesuai ntk di tonton oleh semua lapisan masyarakat.. citer ni memang menarik plus memang MELETUP giler kat Korea tahun lepas berkisar tentang team handball pasukan Korea waktu Olimpik Athens 2004.. ak x tau nape tapi kalo citer2 bergenre sukan memang senang nak tangkap emosi orang.. kebanyakan filem barat pon camtuh, kalau di Amerika asal citer sukan jer mesti sentuh pasal sukan yang paling popular di negara itu yakni American Football.. Antara filem yang terkenal berkisar sukan ni ialah Remember The Titans dan Rudy..

Ape yang menarik tentang filem Korea? ak percaya setiap negara ade keistimewaan masing2 dalam arena perfileman, tapi ape yang ak dapat kesan dalam filem korea yang agak berbeza dengan negara2 lain ialah barisan pelakon dia.. kebanyakan filem korea yang ak tonton, barisan pelakon dia memang hancur dari segi muka, personaliti TAPI gaya lakonan setaraf pelakon profesional.. ntk citer Forever the Moment (imdb, download) ni pon same, lakonan diorang memang mantap, feeling 100% nyer la bila layan citer nih..


enjoy giler layan movie, tapi ape gune keseronokan kalo x di kongsi bersama orang lain btol x? the more the merrier.. lame btol x gi tgk wayang.. tgh 2gu masa yang terbaik ntk gi layan 20th century boys 2nd chapter.. citer berdasarkan karya Umezawa Naoto ni memang gempak giler dan bakal pecah panggung gak nih.. peminat dia ade kat seluruh dunia, perancis, itali.. Malaysia tok sah kate la.. kompem ramai nyer..


3 comments:

  1. woih. meh r tgk sesame pas oyo dtg nanti. ktorg pon plan nk tgk. yeah~

    ReplyDelete
  2. oh.. nasib baik ko bagitau.. ak dah nak plan nak tgk hujung minggu ni dah.. orait gak~

    ReplyDelete
  3. gle ah x saba nk tgk. haha.. nway aku still x jumpe butang pause || huhu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Arsenal FC