Followers

Friday 2 March 2012

World War III is approaching?

Sejak dahulu lagi ramai sudah menjangkakan perang dunia ke-3 akan melibatkan senjata nuklear dan kini ramalan tersebut bakal menjadi kenyataan sekiranya Iran berjaya mencipta senjata tersebut melalui teknologi nuklear yang sedang mereka usahakan.. Hampir setiap hari kita dihujani dengan berita tentang situasi teknologi nuklear di Iran; bagaimana negara-negara barat cuba mendesak Iran untuk menghentikan teknologi tersebut sehingga melibatkan kematian beberapa saintis Iran, cubaan untuk membunuh pegawai Israel di luar negara dsb.. Semua ini membawa kepada konklusi yang hampir pasti iaitu perang dunia semakin menghampiri kita dan masyarakat dunia perlu bersiap sedia.. BETUL KE?! 


Ramai menjangkakan ia akan bermula dengan Israel menyerang pusat teknologi nuklear Iran, dan Iran akan melakukan serangan balas.. Apabila ia berlaku, tentera USA akan turut masuk campur dengan berpihak kepada Israel walau apa cara sekalipun kendatipun Israel yang menyerang terlebih dahulu.. USA tidak kisah siapa yang salah, asalkan dapat membantu Israel; kenapa? Tahukah anda bilangan Yahudi di USA hampir sama dengan yang berada di Israel? Malah rata-rata pelobi dan orang kuat di USA juga merupakan orang Yahudi~ Politik USA dipengaruhi oleh pelobi-pelobi ini membuatkan Israel berada di jalan yang selamat untuk bebas melakukan apa sahaja..


Fakta menunjukkan Israel tidak mampu untuk menyerang Iran kerana faktor kedudukan Israel dan Iran yang agak jauh menyukarkan tentera Israel untuk melakukan serangan udara.. Israel begitu mengharapkan pihak USA untuk campur tangan dengan menyelesaikan "masalah" Israel tapi rata-rata orang kuat USA memaklumkan bahawa perang dengan Iran bukan suatu pilihan yang bijak.. Media barat khususnya The Sun banyak menakut-nakutkan orang ramai dengan membuat laporan kononnya perang Iran itu suatu yang pasti berlaku.. Kononnya cara untuk mengelakkan perang daripada berlaku ialah rakyat Iran sendiri bangkit untuk menggulingkan kerajaan.. 


p/s Israel ada senjata nuklear.. Iran baru nak mula teknologi nuklear.. Nape takut sangat? 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Arsenal FC