Followers

Monday 12 March 2012

Kuala Lumpur Trip

6 Mac - KUALA LUMPUR

Salah seorang rakan Jpon yang ak kenal sewaktu mengikuti bus trip anjuran RITS ke Kagawa pada Disember lepas tiba-tiba memberitahu ingin datang ke Malaysia sekitar pertengahan Febuari lepas.. Sayangnya dia masuk ke Malaysia melalui Singapore pada 1 Mac iaitu tarikh ak mendarat di KLIA pada belah petang.. 2~4 Mac pula ak sibuk dengan majlis perkahwinan sepupu dan 5 Mac pula perlu uruskan hal visa dan lapor diri jadi tidak banyak masa untuk layan dia.. Memandangkan dia melancong sendiri, ak syorkan dia pergi ke Melaka dan KL terlebih dahulu dan malam terakhir itu lepak di rumah ak.. Semalam dia tiba di Shah Alam dan malam itu ak bawa dia makan masakan Malaysia di tepi tasik Shah Alam dan teman dia pergi ke Masjid Negeri.. Kononnya Masjid Negeri itu masjid no 4 terbesar di dunia o_0


Memandangkan hari ini merupakan hari terakhir dia di Malaysia, ak bawa dia pergi ke Menara Kuala Lumpur dan Suria KLCC~ Terkejut juga dia tidak pernah lagi ke situ kendatipun duduk 2 malam di hotel berdekatan Times Square (笑) Sampai di stesen Dang Wangi sekitar jam 1330, jalan kaki daripada situ menuju ke Menara KL memang agak azab ;p Dalam perjalanan sempat lepas gian di Wisma KFC sambil berhenti untuk solat Zuhur.. Kesian member kena bayar RM45 manakala pemegang MyCad pula RM30 untuk masuk Menara KL~ Sebelum masuk kami layan F1 simulation selama 3 minit sebagai bonus bayaran tiket masuk tersebut.. Hujan turun sebelah petang dan member pula tidak bawa payung membuatkan kami terpaksa naik teksi ke KLCC pada harga RM15 (-_-")


Rezeki member Jpon ini apabila berpeluang berjabat tangan dengan Perdana Menteri Malaysia buat masa ini yang kebetulan melakukan lawatan formal di PetronasTwin Tower.. Terpaksa berdiri hampir 1 jam untuk tunggu PM turun untuk maju ke kereta beliau.. Ingatkan nak bawa dia pergi lalu jambatan antara 2 menara Petronas tapi dimaklumkan yang tiket sudah habis; kononnya kena beli seawal pagi lagi kalau nak naik.. Agak terkejut juga bila tengok harga tiket bagi pelancong asing ialah RM50! Kali terakhir ak naik ialah waktu di tingkatan 2; kalau tak silap harga tiket masih bawah RM10 bagi rakyat Malaysia ;) Lepak di Kinokuniya sehingga Maghrib lalu berpisah dengan dia di KL Sentral di hadapan pintu masuk KLIA Express.. 

p/s Harap-harap dia dapat bantu tarik orang lain untuk melawat Malaysia :)  

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Arsenal FC