Followers

Friday 9 March 2012

Sick Day

1 March - KANSAI

Hari ini merupakan hari yang ditunggu-tunggu kerana ak bakal pulang ke Malaysia dengan menggunakan tiket tamat belajar daripada YPM; sengaja minta pulang lebih awal dan tidak hadir ke program kembali ke Malaysia yang bakal dijalankan di Hachioji Seminar House pada 6-7 March nanti gara-gara sudah membeli tiket kembali ke Jpon lebih awal.. Penerbangan pada jam 1100 membuatkan ak kena bertolak daripada rumah sekitar jam 0715 untuk kejar keretapi ke 京都 (Kyoto) dan naik bas pada jam 0800.. Kelam-kabut bila terjaga daripada tidur pada jam 0645, terus mandi dan solat, kemas beg dan bertolak daripada rumah tanpa sarapan.. Naik keretapi pada jam 0732 dan tiba di 京都駅 (Kyoto Station) pada jam 0753!!

Dalam keretapi lagi perut ak sudah tidak sedap sehingga terpaksa bersila dalam situasi di mana keretapi penuh dengan penumpang! Muka dibasahi peluh, tahan daripada muntah, memang pedih kerana kali ini ak gerak keseorangan.. Kerah tenaga untuk bawa beg besar menuju ke tempat bas, mujur ada bas jam 0810 namun diberitahu bas sudah penuh dan disyorkan ambil jam 0840! Perjalanan bas mengambil masa 90 minit jadi memang risiko terlepas kapal terbang kalau naik selewat itu! Staff bas siap suruh ak patah balik ke stesen untuk pergi menggunakan keretapi laju tapi waktu itu ak sudah tiada tenaga untuk patah balik.. Alhamdulillah, ada 1 tempat duduk kosong untuk bas jam 0810~

Dapat minum air je (-_-")

Dapat sahaja tempat duduk, ak terus maju ke tandas dalam bas untuk menunaikan hasrat perut~ Selesai, ak maju semula ke tempat duduk lalu tidur sepanjang perjalanan.. Alhamdulillah, check in berjalan dengan lancar, bagasi 20 kg~ Ingatkan dah selamat, sekali 5 minit selepas duduk di dalam kapal terbang, ak terus rasa loya dan muntah di dalam beg plastik yang tersedia (-_-") Mujur kapal terbang masih belum bergerak lagi waktu itu dan pramugari yang perasan terus mengesyorkan ak untuk pindah tempat duduk yang lebih hampir dengan tandas.. Layanan daripada pihak MAS memang terbaeeek; beri ubat gastrik, minyak cap kapak, teh panas dsb~ Geram tak dapat makan tengahari berupa nasi ayam kerana tiada selera..

Sepanjang perjalanan, dua kali ak masuk tandas kerana sakit~ Langsung tiada tenaga sepanjang perjalanan sehingga ada sekali waktu masuk tandas kapal terbang boleh tertonggeng sampai terduduk lepas buka pintu (-_-") Nasib tiada pendarahan berlaku di kepala walaupun terhantuk; mujur ruang tandas dalam penerbangan MAS besar sedikit, kalau naik AirAsia mungkin dah terhantuk kat jamban kot (笑) 2 jam sebelum mendarat, ketua pramugara di situ berikan air teh panas dengan madu dan sehelai kain basah.. Minta muffin sekali tapi makan sedikit kemudian rasa loya (-_-") Alhamdulillah waktu mendarat keadaan badan dah beransur pulih, jalan kaki keluar airport dan tunggu Ummi datang ambil..

p/s Alhamdulillah ada family untuk tolong tengok-tengokkan ketika sakit.. Jika di Jpon, memang bahaya kalau benda ini berlaku (-_-") 

5 comments:

  1. Apa perasaan tertongeng dlm tandas???...gurau jew...sampai loya bagai tu akibat gastrik ke penyakit lain?...

    ReplyDelete
  2. Apa perasaan tertongeng dlm tandas???...gurau jew...sampai loya bagai tu akibat gastrik ke penyakit lain?...

    ReplyDelete
  3. haha..
    x tau la.. rasa nyer keracunan makanan~

    ReplyDelete
  4. macam pernah aje kena macam tu. so boleh bayangkan keadaan.. apa2 pun nasib baik sempat naik kterbang kan. okaeri! :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Arsenal FC