Followers

Friday 26 February 2010

卒論発表 (Graduation Thesis Presentation)

25 Febuari - RITS


Hari yang di tunggu2 oleh pelajar2 B4 小松研 (Komatsu Lab) kerana 春休み (Spring Vacation) akan bermula setelah berakhirnye hari nih.. Program akan bermula sekitar jam 1000 dan persediaan mental dan fizikal seperti biasa akan bermula beberapa minit seblom masa tersebut.. ak sampai di lab ingatkan orang pertama tp dah ade 4 orang yang tiba lebih awal dari ak dan salah sorang daripada tuh langsung x balik2 umah malam seblom nyer~ Berbeza dengan 卒論発表 rakan2 yang lain, kesempoian 小松研 terdedah apabila kitorang hanya perlu memakai 私服 (plain clothes) dan 発表 (present) depan member2 sendiri dalam 研究室 (lab) tanpa bergabung dengan 研究室 yang lain.. Hari nih 6 group akan mempersembahkan hasil kajian diorang selama setahun berada dalam 小松研 dan group ak jatuh tangga ke 4 dalam senarai.. Group yang terdiri daripada 3 lelaki x hengat kemachoan mereka telah berjaya membuatkan pengetuk loceng mengetuk sampai 5x (20 minit) disebabkan sesi soal jawab yang terlalu panjang.. Yang best nyer, ak x kene soal dan ak x kene 発表 langsung memandangkan rakan2 lain terlalu baik hati ntk handle sumer~ 卒論発表 berakhir sekitar jam 1230; agak lari daripada masa yg dicadangkan seblom tuh iaitu 12 minit present dan 3 minit sesi soal jawab ntk 6 group~ -_-"

Tamatnyer 卒論発表, kitorang x leh terus balik memandangkan 大掃除 (major cleanup) iaitu aktiviti mengemas 研究室 akan dijalankan sejurus selepas makan tengahari~ Salah sorang daripada B4 telah mengucapkan "さようなら (Sayonara)" kepada kami semua sebab hari nih dia akan pulang ke 田舎 (kampong) dia di 九州 (Kyusyu) dan akan menyambung pengajian masters di 九大 (Kyusyu University) bermula April nanti.. 4 member B4 pula akan jadi 社会人 (working adult) bermula April setelah berjaya mendapatkan pekerjaan masing2~ Hanya 7 pelajar B4 termasuk ak akan menyambung pengajian di Rits dengan melaksanakan 研究 (research) di 研究室 paling sempoi~ Awalnyer diorang plan buat 大掃除 2 hari berturut2 tp last2 diorang tukar ntk buat hari nih jer memandangkan x ramai nyer akan datang esok~ Selesai kemas2, 6 pelajar B4 telah mempertaruhkan 4 CPU beroperasi windows 7 professional melalui permainan じゃんけん (gunting, batu, kain) dan hasilnyer ak berjaya mengekalkan CPU yang ak guna selama nih~ Bermula nyer April nih, ak akan buat tema baru dengan 研究 berkenaan dengan Brushless DC Motor; gempaknyer pasal 研究 nih ialah kt Jpon, cumer 小松先生 (SV) jer yang buat pasal tema nih~ SV ak bakal 発表 di Italy pada Julai nih dan dia siap ajak ak ikut same.. tp ade exam daa~ -_-" (残念)


p/s Esok (27hb) balik Malaysia!! \(^o^)/ Mujur berjaya selesaikan hal 第二次手続き (2nd procedure for entering masters degree in Rits) dan VISA 更新 (update) so harap nyer dapat balik dengan aman lepas nih~ ;)

4 comments:

  1. beza gile ritsumeikan ng shibaura.
    kitorg ken9 sorg2..
    happyou sorg2 10 minit happyou, 5 min disoal dihadapan 4 kenkyushitu len dan lebih 50 org penonton.

    papepon sotsugyou omedetou!

    ReplyDelete
  2. ken9 ak jer yang buat camni..
    ade jer yang buat rasmi kaw2 pakai sut ape sumer cam korang~

    お互い様ですよ。

    ReplyDelete
  3. haaaaaaaa...??xyah hapyou..??leh sotsugyou ke cmatu..??

    ReplyDelete
  4. huhu.. welcome to Rits where dreams come true~ (lol)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Arsenal FC