Followers

Tuesday 28 May 2013

Logicool Wireless Touch Keyboard K400

Pertama kali diperkenalkan dengan keyboard berserta touch mouse ialah sewaktu pergi ke rumah Boss, rakan JAD sewaktu musim panas tahun 2008.. Bukan sahaja kagum dengan keyboard jenis combo begini, ditambah pula dengan skrin 40 inci TV disambung pada PC, siap ada XBOX menjadikan ruang tamu bilik betul-betul Home Entertainment! Teringin nak angkat sejak dulu lagi tapi harga pada ketika itu melebihi 5000円 membuatkan aku fikir elok tunggu dahulu.. Waktu pindah rumah baru pada April 2010, teringin nak beli juga sebab leceh nak kena bangun dari katil semata-mata nak pasang movie lain dan sebagainya, tapi sayang harga dia masih belum jatuh pada waktu itu.. 


Masuk tahun ini, Logicool mengeluarkan pula model baru K400r yang membolehkan ia digunakan untuk Windows 8.. Ingatkan harga K400 akan turun sebab dah ada model baru, tapi sangkaan aku meleset bila harga K400r jauh lebih murah sebab rating di Amazon begitu rendah sehinggakan ramai pembeli mengesyorkan pengguna lain untuk angkat K400 sebab model baru agak leceh~ Oleh sebab butang keyboard lama sudah berat, aku nekad untuk angkat K400 dan akhirnya terjumpa juga yang agak murah di Amazon~ Bolehlah malas-malas atas katil tanpa perlu bergerak ketika menonton movie di PC dan sebagainya cuma sayang, keyboard ini terlalu kecil dan tidak sesuai jika ingin digunakan untuk bermain game PC (-_-")

p/s Puas hati sebab boleh akses PC dari atas katil tanpa perlu bangun ;p

6 comments:

  1. semakin canggih dan unik.

    ReplyDelete
  2. hahah sume pemalas punya pasal...ekeke...teknologi membuatkan manusia kurng berinteraksi dan malas...hehe...

    balik kepada wireless tu kan...membe bl beli 180 kat pc fair...sekali ngn wireless mouse...ok lah tu kan...erkk, ke jepun lg murah ....pasal canggh tayah ckp...jepun mmg canggih (Y)...huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. RM180??
      hmm.. mahal kot..
      atau maybe member BL beli yg branded kaw2 nyer :p

      Delete
  3. woot woot ... ada keybod baru ..syoklah tu .... >< ....

    dengan wireless lagi , kat maysia ada tak ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..
      mestilah ada..
      rasa menyesal gak x beli kt Malaysia jer..
      sbb yg Jpon nyer ada key lebih membuatkan lagi leceh nak tekan butang (-_-")

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Arsenal FC