Followers

Sunday 24 March 2013

iOS 6.1.2 Untethered Jailbreak

Sudah lebih setahun berlalu selepas aku jailbreak iOS 5.0.1 (link) jadi sudah tiba masanya untuk aku update iOS baru iaitu iOS 6~ iPhone aku telah selamat di-jailbreak ketika aku berada di Malaysia bulan lepas; secara jujurnya aku benar-benar merindui iOS 5 memandangkan buat masa ini iOS 6 banyak cacat cela khususnya dari segi penggunaan map.. Jailbreak menggunakan perisian evasi0n (link) sebaik sahaja nampak lampu hijau hasil maklum balas baik daripada pengguna iPhone lain.. Siapa sangka sudah banyak kali juga aku terpaksa restore iPhone sebab banyak repo masih belum sesuai digunakan dalam iOS 6 ini..

Macho tak wallpaper? (笑)

Paling menyakitkan hati ialah bateri cepat kong setelah aku update iOS.. Awalnya aku ingatkan ada masalah pada iOS membuatkan aku survey Cydia dan install pelbagai perisian yang membolehkan aku periksa status bateri seperti Battery Detective.. Sangkaan aku meleset apabila yang masalah bukannya iOS tapi Rebtel app yang terpasang sepanjang masa kendatipun aku sudah padam dalam multitasking.. Crash Reporter juga menunjukkan Rebtel sering membuatkan iPhone kerap bertukar jadi Safe Mode (-_-") Mujur Rebtel ada versi windows jadi aku masih boleh telefon rumah di Malaysia tanpa ada masalah~ 

Berikut merupakan tweak Cydia yang aku pasang buat masa ini:
  1. Activator
  2. AdBlocker
  3. AndroidLock XT
  4. AppInfo
  5. AppList
  6. AppSync for iOS 6
  7. Arsenal Battery 125yrs
  8. Arsenal Lockscreen HD
  9. Arsenal Logos Zeppelin
  10. Arsenal Notification Center
  11. Auxo
  12. Barrel
  13. BatteryDetective
  14. biteSMS
  15. BytaFont
  16. CallBar
  17. CameraTweak Cracked
  18. Crash Reporter
  19. Fast Copy
  20. iCleaner
  21. iFile
  22. Lockscreen Clock Hide
  23. My3G
  24. NCSettings
  25. PasswordPilot
  26. Plugication
  27. Qarmic Sans Font
  28. Ryu From Street Fighter Hadoken Theme
  29. Silent Camera Theme
  30. Slide to Unlock Killer
  31. WinterBoard
  32. Zephyr
  33. Zeppelin
  34. Instahancer
p/s Semoga iPhone dapat bersabar beberapa bulan lagi bagi melengkapkan tempoh penggunaan selama 3 tahun supaya aku boleh tukar 機種 (model) lain ;) Makin banyak update, iPhone makin lembap pula.. #sigh

3 comments:

  1. banyaknya apps . eh nak tukar hp . boleh la hadiahkan iphone tu kat cs . :P

    ReplyDelete
  2. wah lepas ni nk pakai phone apa gamaknya tu eheee

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Arsenal FC